February 7, 2007

Genre : Viva Mussolini, Viva Zapata, Viva Lenin, Viva Javad Yasaari ...

سلام . خوبين؟
من یه نژادپرست فاشیستم. نترسین. پست‌فطرت که نیستم. همون چامـلي سابق‌ام که‌ می‌شناختین . مطمئن باشین آزارم به مورچه هم نرسیده تا حالا. منم مثه شما صبحا از خواب پا میشم و دوش و درس و کار و خرید و شام و استراحت و کتاب و فیلم و خواب، تا فردا صبح دوباره. با مردم می‌گم و می‌خندم و از زندگی لذت می‌برم. مثه خود شما. ولی دست خودم نیست. فاشیست و نژادپرستم. کاریش هم انگار نمی‌تونم بکنم . مثه خود شما. آره، شما كه الان روتو كردي اونور. با خودتم .
.
من از اکثر کشورهای همسایه بدم میاد. از چند نژاد خاص بدم میاد. از چندتا از قومیتها بدم میاد. از اهالی بعضی از شهرها بدم میاد. از پیروان بعضی مذاهب بدم میاد. حتي از بعضي گونه‌هاي جانوري و گياهي هم بدم مياد، مثلاً ميگو و شلغم. البته چون نمی‌خوام خون و خونریزی بشه وارد جزئیات نمیشم. علاوه بر اینا از یه تعداد زیادی از گروههای انسانی غیرهمگن هم بدم میاد. مثلاً :
.
1-هر کسی که به نحوی شغلی مرتبط با دین داشته باشه مثه «کاهن» های ادیان مختلف. آسمانی وغیر آسمانی هم نداره .
2-هر کسی که بنحوی از راه دین امرار معاش کنه یا پول در بیاره. چه پاره‌وقت چه فول تایم، و بنظرم کسب درآمد از راه دين غيرشرافتمندانه‌ترين كاريه كه يه نفر ممكنه انجام بده. بدتر از كارايي كه دين براش حكم مرگ صادر مي‌كنن .
3-هر کسی که از سال ۵۷ به بعد از گندخونه در اومد و با چاچول بازی و تظاهر و «خ»مالی و زیرآب‌زنی و امثالهم به نون و نوا رسید .
4-هر کسی که طبق تعریف حکومتی «خودی» حساب می‌شه .
5-هر کسی که با استفاده از سهمیه وارد دانشگاه شده باشه یا ازیک امتیاز خاص بهره‌مند شده‌باشه .
6-هر کسی که ریش خودشو با نمره‌ی یک الی چهار «موزر» اصلاح کنه. با ریش بلندتر مشکل چندانی ندارم .
7-هر کسی که به یکسری اصناف خاص وابسته باشه از جمله بوتیکی و مداح و مشاغل مربوط به موبایل .
8-هر کسی که بخاطر موقعیت شغلی ، در عین بی‌اعتقادی، با کمال میل چادر سرش می‌کنه .
9-هر کسی که تو خیابون تف می‌کنه یا خلط سبز رنگشو میماله به درخت که مثلاً استتار بشه .
10-هر کسی که تو یه کوچه باریک، ورود ممنوع میاد تو شکم آدم و اگه اعتراض کنید میاد بیرون و کتکتون می‌زنه .
11-هر کسی که تا شما رو می‌بینه شروع به تعریف حماسه‌های ثکصی و موفقیت‌های خودش در رابطه با جنس مخالف می‌کنه و همیشه خاطرنشان می‌کنه که چه‌جوری چهارتا زن بیوه با یه بی.ام.و، تو نیاوران بلند کردن آقا رو و بردن بهش فول سرویس دادن .
12-هر کسی که به دوست‌دختر/پسر می‌گه «زید» و دو-در کردن طرف رو یه جور افتخار می‌دونه. یا جلوی دوستاش سعی می‌کنه نشون بده ارزش طرف براش صفره ولی در اندرونی همیشه به گه‌خوردن میفته .
13-هر کسی که برای صرفه‌جویی، بصورت دنگی «روسپی‌بازی» می‌کنه همراه با رفقا که ارزونتر در بیاد. هرچند با نفس روسپی‌بازی هم مشکل دارم .
14-هر کسی که به هر نحوی تو خیابون متلک بگه . بدون اینکه چیزی بگه دنبال دخترا راه بیفته . بدون اینکه سر صحبتو باز کرده باشه بخواد زوری شماره تلفن بده و موارد مشابه .
15-هر کسی که ریمل ارزون و افراطی استفاده می‌کنه که روی مژه‌ها گوله-گوله بشه و احساس کایلی مینوگ بودن هم بکنه .
16-هر کسی که توی روابط دوستانه یا زناشویی از سیاست های قجری و قرون وسطایی استفاده می‌کنه که مثلاً به طرف رو نده و بکشونش دنبال خودشو اینجور حرفا .
17-هر کسی که همیشه زیر بغلش بوی لجن بده ولی عین خیالش هم نباشه و یا اینکه زیر بغل لباسش شوره بزنه ولی بازم اونو بپوشه، مگر اینکه بشه اینا رو بحساب فقر شدید گذاشت .
18-هر کسی که با توهم امر به معروف، شخصاً یا به‌کمک نیروی انتظامی جشن خوشی دیگران رو بهم زده باشه .
19-هر کسی که به هر شکلی روی عقیده یا رفتاری تعصب داشته باشه. مثلاً‌خودم که طرفدار متعصب استقلالم .
20-هر کسی که نوع خاصی از کتاب یا فیلم یا موزیک و غیره رو دلیل بر روشنفکری بدونه. و کلاً‌ هر کسی که هر نوع پز روشنفکری اجرا کنه .
21-هر کسی که نوع خاصی از عقیده رو دلیل بر باحال بودن بدونه مثلاً اعتقاد داشتن و نداشتن به خدا، یا عقاید فلسفی و اینا .
22-هر کسی که خودش بگه که من خیلی شیطونم یا من دیوونه‌م یا اینکه تعریف کنه که چقدر همه فک و فامیل از دستش می‌میرن از خنده یا بگه منو اینجوری نگاه نکن اینقدر فلانم که نگو .
23-هر کسی که به هر مناسبت عمومی غیر از مرگ کس و کار خودش لباس مشکی بپوشه و نیز هرکسی که می‌گه تیپ فقط مشکی .
24-هر کسی که نماز نمی‌خونه ولی محرم که می‌شه به هر نحوی درگیر مراسم عزاداری میشه و شور حسینی از خودش ساطع می‌کنه .
25-هر کسی که بدون اینکه به خودش زحمت یک لحظه فکر کردن رو بده خرافات و سنت ها و عقاید کهنه رو چشم‌بسته بپذیره و بکار بگیره .
26-هر کسی که بطور هرز ، خالی ببنده. با دروغ گفتن مشکلی ندارم .
27-هر کسی که جلو زدن توی صف یا خارج از نوبت، کاری انجام دادن رو نوعی زرنگی بدونه و از اون بدتر اینکه بعداً با آب و تاب شاهکارشو همه‌جا تعریف کنه .
28-هر کسی که قلباً‌ باور داشته باشه که داریوش،‌یاور همیشه مؤمنه و مخملباف خدائه و پائولو کوئلیو نویسنده‌ی خوبیه .
29-هر کسی که در آن واحد با بیش از یک نفر از جنس مخالف رابطه‌ی جدّی دل‌بده-قلوه‌بگیرانه داشته باشه و هر کسی که بدون عذر واقعاً موجه، با سربلندی به طرفش خیانت کنه .
30-هر کسی که از اصطلاحاتی مثل «وزیر جنگ» و «عیالات متحده» به‌کرّات استفاده کنه و مردایی که واسه خودشیرینی هی افه‌های زن‌ذلیلی جلوی مهمونا می‌ذارن .
هر کسی که ... دیگه خسته‌شدم. فکرشو که می‌کنم، می‌بینم با اينكه اقشار و سازمانهاي زيادي رو سانسور كردم، اين سياهه انگار تمومی نداره. هنوز خیلیا تو نوبتن. از اونا در یه فرصت مناسب پذیرايي خواهد شد حتماً .
.
ابوالفضل بعد از شنيدن اين حرفا چشاشو باريك كرد و به افقهاي دور خيره‌شد و گفت : هركداممان يك آپارتايد خصوصي داريم .
.
(ببخشيد كه شماره‌بندي در حد مهدكودكه)
بعدالتحریر : از اونجا که من افتخار آشنایی با متعهدترین بلاگر دنیا ، یعنی خانم گیوتین باستیل‌نویس رو دارم ، با تلاشهای شبانه‌روزی ایشون مشکل چپ و چولگی فونت اینجا عجالتاً رفع شده و دیگه نیازی نیست که به گیرنده‌هاتون دست بزنید.

0 حرف: